This is the stories of my life, my thought, also my feeling. Sad, desperate, laugh, happiness...everything. I just hope we all can learn something. Enjoy

Tuesday, February 07, 2006

Superman Is Dead

Percakapan suatu hari dibulan Oktober...

“Huuaaaa.....Superman dah mninggaaallll....!!!!”
“Kenapa harus heboh sih? tiap hari juga ada selebritis yang meninggal...”
”Tapi..ini Superman gitu loh?!”

The news on TV struck me on Monday ; "Superman is Dead", well...he's been dead before..i've read the novel and the comic books. But then, he came back to life, stronger, better, even with new haircut. This time...he's dead for real...Christopher Reeve died. Cause of death : heart failure

Last night, i watched Superman ; The Movie, for the zillionth time...as a tribute to Reeve... It's amazing, betapa orang ini sangat pas utk perannya... Ga bakalan ada lagi Superman lain...The physical resemblance, the charisma, the look, the smile even the clumsiness and naiveness yang muncul pas dia jadi Clark Kent...: Tiada Tanding Tiada Banding...For me, Reeves will always be my Superman. Beside...di versi komik, tinggi Superman is 6 feet 3 inches, and how tall is Reeve? 6'3"..WOW!!!

Bukannya gw mau pay any tribute buat Christopher Reeves...abis gimana dong? i grew with his image filling my childhood fantasy, hell no..even till now, i always wanted to be Superman (versi Superwoman lah..). Gw punya banyak hutang budi sama Christopher Reeve dan Superman. Itulah satu-satunya film, yang even as a child, gw bisa memahami the morale of the story...nilai2 yg gw dpt dari film itu, membantu gw membangun nilai2 baik yg gw miliki skrg ini. Sampe skrg, gw msh memegang teguh 'nilai2 Superman' ; to help people, defend the weak, uphold the truth etc etc..... Superman, helped me become a better person.

Kalo dipikir-pikir, in your very unique way..setiap orang pasti pengen jadi Superman. Baek, ganteng, gagah, and most importantly, bisa terbang dan ngintip celana dalem pake sinar x-nya (hi hi hi)... Diluar itu, dia juga bgitu dicintai, dikagumi, diandalkan dan bisa ngintip cw mandi tanpa perlu takut kepergok (Halahh..?!?!)

Tapi yang lebih penting..the lost of Reeves means we lost another good role model. Terus terang, gw kasian sama anak2 sekarang...mereka ga punya tokoh to look up to. Dulu, selain superhero-superhero dari TV, komik n video, kita punya tokoh-tokoh seperti Habibie, Susi Susanti, hell..even Soeharto was an idol...Sekarang? atlet2 kerjaannya nge-drugs, pejabatnya korupsi semua, artis2 cerai melulu..this cannot be good for the kids nor the people in general.

Eniwei..Christopher Reeve begitu dicintai bukan hanya karena dia pernah dgn konyolnya memakai CD warna merah dibagian luar. ini hebatnya...biarpun lumpuh, he's still Superman in his own way..he helped people, he gain respect..singkatnya...he's loved. The most wonderful feeling in the world is to be loved..ga percaya? then my friend, you should go and find some lovin'...

Gw ga bisa ngebayangin, kalo gw mati nanti, ga ada satupun yg menghantar gw ke kuburan... Believe it or not, salah satu tanda bhw kamu dicintai banyak org, adalah dari jumlah org yg mengantar kamu ke kuburan...well..banyak org yg mengantar Superman ke kuburan, both in the comic and in the real life...

So long Superman...your Movie will always be played, over and over again... Up up and away!

*Blog telat ini jadi ketulis lantaran gw denger Five For Fighting, Mang gak gampang jadi Superman...But u can, on your own way...*

0 Comments:

Post a Comment

<< Home